Fórum   bejelentkezés

Felhasználó

Jelszó

Regisztráció

Feliratkozás hírlevélre

Projektorok böngészésére, összehasonlítására használja a
» teljes listát,
az igényei szerinti projektor kiválasztására a
» projektorkeresőt,
konkrét gyártó és típus kiválasztásához pedig kövesse az alábbiakat:

Kiválasztott termékek

Nincs termék kiválasztva

Cégnév:

Név:

Telefonszám:

E-mail cím:

Egyéb közölnivaló

Bérlés

Ha projektort, és a vetítéshez szükséges más kellékeket sze- retne bérelni, elég kitöltenie egy bérlési űrlapot, és munkatársaink emailben, telefonon vagy szemé- lyesen megkeresik Önt.

Bérlési űrlap

DREAMCINEMA

Egyedi házimozi felsőfokon

 

2016. május

 

Sokak vágya az igazi mozi hangulatát idéző otthoni moziszoba, ám a kielégítő megvalósításhoz szakértő segítségre van szükség. Az igények pontos felméréséhez, és az anyagi lehetőségeknek megfelelő technikai eszközök kiválasztásához a tapasztalat és a gyártók kínálatának beható ismerete elengedhetetlen. Nem kevésbé fontos egy moziszoba belső terének megtervezése, továbbá a tökéletes kivitelezés is. Ebben tud közreműködni a DREAMCINEMA professzionális házimozi-tervező és -kivitelező csapata.

Tovább

Az otthoni 3D és a HDMI 1.4

2010. december

 

Sokan nézik érdeklődéssel a 3D TV-ket és projektorokat, amelyek mostanában jelennek meg a boltokban, és a potenciális vásárlók többsége azt reméli, hogy a 3D élmény érdekében nem lesz szükség teljes video-eszközparkjuk lecserélésére. Felmerül a kérdés: vajon a meglévő készülékekből mit használhatunk majd a 3D filmek vagy TV-műsorok nézéséhez, illetve milyen új 3D berendezéseket vegyünk? Mindezt annak tükrében vizsgáljuk, hogy 2010 márciusában megjelent a HDMI szabvány legújabb, nagyban kibővített 1.4a verziója, amely - egyebek mellett - megalapozza a 3D tartalom átivitelét a HDMI interfészen keresztül.

Tovább

A házimozi (számító)gép

(2010 január)

 

Házimozi projektorunkat sokféle jelforrásról „táplálhatjuk” műsorokkal, különösen a HD vetítés előtérbe kerülésével. Nézhetünk pl. filmeket Blu-ray lejátszóról (SD filmeket DVD lejátszóról), HDTV-t set-top-boxról, vagy használhatjuk a ma már többé-kevésbé univerzálisnak mondható médialejátszókat. Ez utóbbiak népszerűsége alaposan megnőtt az utóbbi időben.
Mégis, a legrugalmasabb és a leginkább „jövőbiztos” megoldás a HTPC (Home Theater PC), amelyet éppen ezért egyre többen használnak házimozi vetítőjük meghajtására. Egy nagyobb kapacitású mai merevlemezen többszáz filmet tárolhatunk, a lejátszó szoftverekből is van választék, és ha úgy tetszik, egy Blu-ray meghajtót vagy egy HDTV tunert is beépíthetünk a PC-be. Persze a különféle formátumú filmek, videók megjelenítéséhez a PC-nek néhány alapkövetelményt teljesítenie kell, de manapság már elég mérsékelt árú alkatrészekből is összehozható egy kiváló „csináld magad” HTPC.

Tovább

Miért éppen 16:9?

(2009. november)

 

A mozikban többféle filmformátummal találkozunk. A régi, archív filmek képkockájának oldalaránya 4:3 (1,33), ami ugyanakkora, mint a hagyományos televízióképé. A „normál” szélesvásznú film oldalaránya 1,85, viszont a manapság forgatott filmek jórésze 2,39-es (korábban 2,35) CinemaScope formátumú. Másfelől, ha megnézzük a projektorok LCD vagy DLP chipjeinek fizikai méreteit, illetve natív formátumát, akkor – bár többféle arány is előfordul – a leggyakoribb a 4:3, illetve a házimozi vetítőknél a 16:9 (1,77). A 16:9 egyúttal a HDTV adások, és természetesen a mai TV-vevőkészülékek képformátuma is.
Házimozi céljára készített projektorokban mostanság kizárólag 16:9-es formátumú chipeket használnak. Igaz, a CinemaScope filmet előtorzítva, majd anamorf előtét objektívvel vetítve ugyanúgy kihasználhatjuk a 16:9-es chip teljes felületét, de ez egy másik történet. Most azt szeretnénk elmesélni, hogy hogyan született meg a 16:9-es formátum, és miért éppen ez lett az általános szabvány, amely valamiféleképp összeköti a hagyományos és az elektronikus (digitális) filmet, ugyanakkor a nagyfelbontású televízió képformátuma is.

Tovább

Kontraszt- és fényerőmérés tesztjeinkben

(2009 augusztus)

 

Rövid leírás a tesztjeinkben alkalmazott kontrasztmérésekről.

Tovább

Projektorok kalibrálása házimozihoz - alapszinten

2009. augusztus

 

 

A következő rövid írásban ismertetjük, hogy legalább milyen mértékben, és miért érdemes egy házimozi felhasználásra szánt projektort beállítani (bár a metódus a többi, multimédiás, ill. prezentációs vetítő esetében is alkalmazható), annak érdekében, hogy a képminőség a vetítő tudásához mérten a lehető legjobb legyen. A leírás a projektortesztek kiegészítéseként készült, a tesztekben használt fogalmak és értékelés magyarázataként.

 

Tovább

Számháború – avagy ki tud nagyobb kontrasztot mondani?

(2009 május)

 

Van a megjelenítőknek, kijelzőknek egy olyan tulajdonsága – nevezetesen a kontrasztarány –, amely manapság gyakran kerül az érdeklődés és a szakmai viták középpontjába. Nem is vita, inkább kritika vagy elmélkedés az, ami a szaksajtóban teret kap, mivel a jellemző, amelyről beszélünk, többféleképpen értelmezhető, többféleképpen mérhető, és ami rosszabb: nincs olyan módszer, amelyet a gyártók többsége egységesen bevezetne. Ennek tudható be, hogy a projektorok (és más kijelzők) gyártói megtévesztő számháborút folytatnak a kontrasztarányra megadott számarány tekintetében. Mivel a felbontás, a színvisszaadás és más egyéb jellemzők növelése, fejlesztése egy intenzív fejlődés után lassabb ütemre kapcsolt, és manapság már senki nem ájul el pl. a Full HD felbontás hallatán, úgy tűnik, a gyártók találtak valamit, amiben egyre nagyobbakat lehet mondani, és még csak nem is kárhoztathatók ezért, hiszen a vásárlók szeretik a nagy számokat (természetesen nem az árcédulán, hanem akkor, ha az egyre nagyobb számoktól egyre jobb képet remélnek).

Tovább

Runco házimozi

Vetítés valódi 2,35:1-es CinemaScope formátumban

Az amerikai Runco cég nevét nálunk legfőképpen a megszállott házimozi rajongók ismerik. Pedig a Runco évtizedek óta a képmegjelenítés úttörőjének számít, legújabb fejlesztése a kültéri LCD megjelenítő, amely egyaránt alkalmazható házi és vállalati, céges megoldásokra. Ebben az írásunkban azonban elsősorban az új RS-900-as házimozi projektort, illetve belépő társát, az RS-440-est, továbbá a veszteség és torzítás nélküli 2,35:1-es képformátumú vetítést biztosító CineWide/Autoscope rendszert szeretnénk bemutatni.

Tovább

Útkereső házimozi vetítéshez

Milyen projektort válasszak?

(2008 február)
 
Ebben az írásunkban elkalandozunk a vetítési technológiák útvesztőjében, és megpróbálunk segíteni a potenciális vásárlóknak abban, hogy hogyan válasszanak a technikai tudásban egyre inkább kiegyenlített vetítőkínálatból.
Az elmúlt pár hónapban meglehetősen sokan kértek tanácsot arra vonatkozóan, hogy milyen vetítőt vegyenek. Noha igencsak határozott elképzeléseim vannak arról, hogy mitől és miért jó a vetített videokép, mégis bajban voltam a válaszadáskor. Az utóbbi egy évben történt technológiai fejlesztések következtében a konkurens termékek akkora halmazt alkottak a piacon, hogy talán sosem volt ilyen nehéz választani. Az LCD komoly előrelépést tett az új Epson panelekkel, az LCoS alapú vetítők pedig igencsak megszorongatták, sőt egy-két jellemzőben bőven túl is mutatnak a DLP csúcsvetítők képességein.
 

Tovább