Projektorok böngészésére, összehasonlítására használja a
» teljes listát,
az igényei szerinti projektor kiválasztására a
» projektorkeresőt,
konkrét gyártó és típus kiválasztásához pedig kövesse az alábbiakat:
Bérlés
Ha projektort, és a vetítéshez szükséges más kellékeket sze- retne bérelni, elég kitöltenie egy bérlési űrlapot, és munkatársaink emailben, telefonon vagy szemé- lyesen megkeresik Önt.
DREAMCINEMA
Egyedi házimozi felsőfokon
2016. május
Sokak vágya az igazi mozi hangulatát idéző otthoni moziszoba, ám a kielégítő megvalósításhoz szakértő segítségre van szükség. Az igények pontos felméréséhez, és az anyagi lehetőségeknek megfelelő technikai eszközök kiválasztásához a tapasztalat és a gyártók kínálatának beható ismerete elengedhetetlen. Nem kevésbé fontos egy moziszoba belső terének megtervezése, továbbá a tökéletes kivitelezés is. Ebben tud közreműködni a DREAMCINEMA professzionális házimozi-tervező és -kivitelező csapata.
Az otthoni 3D és a HDMI 1.4
2010. december
Sokan nézik érdeklődéssel a 3D TV-ket és projektorokat, amelyek mostanában jelennek meg a boltokban, és a potenciális vásárlók többsége azt reméli, hogy a 3D élmény érdekében nem lesz szükség teljes video-eszközparkjuk lecserélésére. Felmerül a kérdés: vajon a meglévő készülékekből mit használhatunk majd a 3D filmek vagy TV-műsorok nézéséhez, illetve milyen új 3D berendezéseket vegyünk? Mindezt annak tükrében vizsgáljuk, hogy 2010 márciusában megjelent a HDMI szabvány legújabb, nagyban kibővített 1.4a verziója, amely - egyebek mellett - megalapozza a 3D tartalom átivitelét a HDMI interfészen keresztül.
A házimozi (számító)gép
(2010 január)
Házimozi projektorunkat sokféle jelforrásról „táplálhatjuk” műsorokkal, különösen a HD vetítés előtérbe kerülésével. Nézhetünk pl. filmeket Blu-ray lejátszóról (SD filmeket DVD lejátszóról), HDTV-t set-top-boxról, vagy használhatjuk a ma már többé-kevésbé univerzálisnak mondható médialejátszókat. Ez utóbbiak népszerűsége alaposan megnőtt az utóbbi időben.
Mégis, a legrugalmasabb és a leginkább „jövőbiztos” megoldás a HTPC (Home Theater PC), amelyet éppen ezért egyre többen használnak házimozi vetítőjük meghajtására. Egy nagyobb kapacitású mai merevlemezen többszáz filmet tárolhatunk, a lejátszó szoftverekből is van választék, és ha úgy tetszik, egy Blu-ray meghajtót vagy egy HDTV tunert is beépíthetünk a PC-be. Persze a különféle formátumú filmek, videók megjelenítéséhez a PC-nek néhány alapkövetelményt teljesítenie kell, de manapság már elég mérsékelt árú alkatrészekből is összehozható egy kiváló „csináld magad” HTPC.
Miért éppen 16:9?
(2009. november)
A mozikban többféle filmformátummal találkozunk. A régi, archív filmek képkockájának oldalaránya 4:3 (1,33), ami ugyanakkora, mint a hagyományos televízióképé. A „normál” szélesvásznú film oldalaránya 1,85, viszont a manapság forgatott filmek jórésze 2,39-es (korábban 2,35) CinemaScope formátumú. Másfelől, ha megnézzük a projektorok LCD vagy DLP chipjeinek fizikai méreteit, illetve natív formátumát, akkor – bár többféle arány is előfordul – a leggyakoribb a 4:3, illetve a házimozi vetítőknél a 16:9 (1,77). A 16:9 egyúttal a HDTV adások, és természetesen a mai TV-vevőkészülékek képformátuma is.
Házimozi céljára készített projektorokban mostanság kizárólag 16:9-es formátumú chipeket használnak. Igaz, a CinemaScope filmet előtorzítva, majd anamorf előtét objektívvel vetítve ugyanúgy kihasználhatjuk a 16:9-es chip teljes felületét, de ez egy másik történet. Most azt szeretnénk elmesélni, hogy hogyan született meg a 16:9-es formátum, és miért éppen ez lett az általános szabvány, amely valamiféleképp összeköti a hagyományos és az elektronikus (digitális) filmet, ugyanakkor a nagyfelbontású televízió képformátuma is.
Kontraszt- és fényerőmérés tesztjeinkben
(2009 augusztus)
Rövid leírás a tesztjeinkben alkalmazott kontrasztmérésekről.
Projektorok kalibrálása házimozihoz - alapszinten
2009. augusztus
A következő rövid írásban ismertetjük, hogy legalább milyen mértékben, és miért érdemes egy házimozi felhasználásra szánt projektort beállítani (bár a metódus a többi, multimédiás, ill. prezentációs vetítő esetében is alkalmazható), annak érdekében, hogy a képminőség a vetítő tudásához mérten a lehető legjobb legyen. A leírás a projektortesztek kiegészítéseként készült, a tesztekben használt fogalmak és értékelés magyarázataként.
Számháború – avagy ki tud nagyobb kontrasztot mondani?
(2009 május)
Van a megjelenítőknek, kijelzőknek egy olyan tulajdonsága – nevezetesen a kontrasztarány –, amely manapság gyakran kerül az érdeklődés és a szakmai viták középpontjába. Nem is vita, inkább kritika vagy elmélkedés az, ami a szaksajtóban teret kap, mivel a jellemző, amelyről beszélünk, többféleképpen értelmezhető, többféleképpen mérhető, és ami rosszabb: nincs olyan módszer, amelyet a gyártók többsége egységesen bevezetne. Ennek tudható be, hogy a projektorok (és más kijelzők) gyártói megtévesztő számháborút folytatnak a kontrasztarányra megadott számarány tekintetében. Mivel a felbontás, a színvisszaadás és más egyéb jellemzők növelése, fejlesztése egy intenzív fejlődés után lassabb ütemre kapcsolt, és manapság már senki nem ájul el pl. a Full HD felbontás hallatán, úgy tűnik, a gyártók találtak valamit, amiben egyre nagyobbakat lehet mondani, és még csak nem is kárhoztathatók ezért, hiszen a vásárlók szeretik a nagy számokat (természetesen nem az árcédulán, hanem akkor, ha az egyre nagyobb számoktól egyre jobb képet remélnek).
Runco házimozi
Vetítés valódi 2,35:1-es CinemaScope formátumban
Az amerikai Runco cég nevét nálunk legfőképpen a megszállott házimozi rajongók ismerik. Pedig a Runco évtizedek óta a képmegjelenítés úttörőjének számít, legújabb fejlesztése a kültéri LCD megjelenítő, amely egyaránt alkalmazható házi és vállalati, céges megoldásokra. Ebben az írásunkban azonban elsősorban az új RS-900-as házimozi projektort, illetve belépő társát, az RS-440-est, továbbá a veszteség és torzítás nélküli 2,35:1-es képformátumú vetítést biztosító CineWide/Autoscope rendszert szeretnénk bemutatni.